Preview

Philosophical Problems of IT & Cyberspace (PhilIT&C)

Advanced search

PHILOSOPHY OF PSYCHO-DIDACTIC CONCEPTS LEARNINGIN INFORMATION SOCIETY

Abstract

The paper deals psycho-didactic concept of learning in the context of evolution of information technology. Actual problems of cognitivism as learning theory are identified.

About the Author

A. S. Voronkin
Lugansk state academy of culture and arts
Russian Federation


References

1. Воронкин А. С. Основы использования информационно-компьютерных технологий в современной высшей школе: учеб, пособие. — Луганск: Изд-во Луганского гос. института культуры и искусств, 2011. — 156 с.

2. Сергиенко А.Ю. Исследование технологий обучения физике в системе общего образования США: автореф. дис.. канд. пед. наук. - СПб.: Российский гос. пед. ун-т им. А.И. Герцена, 2009. — 17 с.

3. Дистанционный учебный процесс: учеб, пособие / В.Н. Кухаренко, В.Г. Сиротенко, Г.С. Молодых [и др.] / под ред. В.Ю. Быкова и В.Н. Кухаренко. — Киев: Миллениум, 2005. — 292 с.

4. Румянцев В.В. Парадигма медийного образования: социальнофилософский аспект // Восток. - Донецк, 2007. - № 1 (79). - С. 88-91.

5. Суббота В.Н. Особенности исследования когнитивного аспекта терминологической системы телепространства // Научные записки института журналистики. - 2009. - Г. 36. - С. 119-123.

6. Турчин В. Ф. Феномен науки. Кибернетический подход к эволюции. — 2-е изд. - М.: Словарное издательство ЭГС, 2000. - 368 с.

7. Коннективизм [Электронный ресурс] // сайт Letopisi.Ru. URL: http:// letopisi.ru/index.php/KoHHeKTHBH3M (дата обращения: 10.10.2012).


Review

For citations:


Voronkin A.S. PHILOSOPHY OF PSYCHO-DIDACTIC CONCEPTS LEARNINGIN INFORMATION SOCIETY. Philosophical Problems of IT & Cyberspace (PhilIT&C). 2012;(2):55-64. (In Russ.)

Views: 143


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-3763 (Online)